Fala Uderzeniowa

Terapia falą uderzeniową jest nowatorską i jedną z najbardziej skutecznych metod leczenia bólu narządu ruchu. W naszym gabinecie wykorzystujemy urządzenie enPuls marki Zimmer MedizinSysteme, które aplikuje balistyczne impulsy wysokoenergetyczne wytworzone przez generator elektromagnetyczny. Ciężki pocisk balistyczny przyspiesza dzięki energii elektromagnetycznej, a następnie przenosi swój ładunek kinetyczny na głowicę aplikatora, gdzie jest przetwarzana na impuls o dużej mocy, nawet do 185 mJ. Wygenerowana fala uderzeniowa rozchodzi się radialnie we wszystkich kierunkach, z punktu kontaktowego na cały obszar, który ma być objęty zabiegiem.
Nasze urządzenie wyposażone jest w technologie „SOFTSHOT’’, czyli zastosowanie 5-krotnie cięższych pocisków, niż w porównywalnych systemach pneumatycznych oraz niższych prędkości zderzania, umożliwia wygenerowanie unikalnych impulsów fali uderzeniowej. Dzięki mocy akceleratora i masie pocisku każdy impuls posiada identyczną energię. Niska amplituda i dłuższy czas narastania impulsu redukują doznania bólowe w trakcie terapii. Dzięki czemu pacjent czuję się bardziej komfortowo na wyższych poziomach energii, w porównaniu do innych urządzeń pneumatycznych.
Efekty terapeutyczne działania fali uderzeniowej to skuteczne i długotrwałe zniesienie bólu, zwiększenie ruchomości, normalizacja napięcia mięśniowego, zmiana przepuszczalności błon.
Terapia falą uderzeniową stosuje się przy leczeniu struktur biologicznych i tkanek w takich schorzeniach jak:

• zapalenie ścięgien
  • zwapnienia
  • ostroga piętowa / zapalenie rozcięgna podeszwowego
  • łokieć tenisisty / zapalenie nadkłykcia bocznego
  • łokieć golfisty / zapalenie nadkłykcia przyśrodkowego
  • kolano skoczka
  • kolano biegacza
  • naciągnięcia, naderwania i zerwania (mięśni, ścięgien, więzadeł)
  • mięśniowo-powięziowe zespoły bólowe
  • zespół mięśnia piszczelowego przedniego
  • zespół stożka rotatorów